schliessen
(0) Artikel im Warenkorb
Sie haben keine Artikel im Korb.
Katalog
    Filters
    Voreinstellungen
    Suchen

    The Three Princes of Serendip: New Tellings of Old Tales for Everyone

    This feast of Middle Eastern folklore from an award-winning Iraqi storyteller is paired with vibrant cut-paper art.

    The twenty fables and folktales in this illustrated storybook have taken a long journey. Many have roots that stretch across Europe, Asia, and Africa, but when award-winning writer and gatherer of tales Rodaan Al Galidi learned them in his homeland of Iraq, it was as Arabic folktales and as part of the Arabic storytelling tradition. When he migrated to the Netherlands, he shaped twenty of those tales into his debut book for children, which was translated to English by Laura Watkinson. Filled with wisdom about love and acceptance, and warnings against folly, these elegantly translated stories—many unknown in the United States—of donkeys and roosters, kings, sheikhs, and paupers are exquisitely illustrated by cut-paper artist Geertje Aalders. Beautifully packaged, The Three Princes of Serendip is a rich and varied introduction to the world of Middle Eastern folklore.

    Fester Einband
    Fr. 24.90
    Noch nicht erschienen, November 2021
    Artikelnummer: 978-1-5362-1450-5
    Produktspezifikation
    Autor Al Galidi, Rodaan / Aalders, Geertje
    Verlag Random House N.Y.
    Einband Fester Einband
    Erscheinungsjahr 2021
    Seitenangabe 144 S.
    Meldetext Noch nicht erschienen, November 2021
    Ausgabekennzeichen Englisch
    Coverlag Candlewick (Imprint/Brand)
    Artikelart Neu
    Schreiben Sie Ihre eigene Bewertung
    • Nur registrierte Benutzer können Rezensionen verfassen
    • Schlecht
    • Sehr gut
    Produktspezifikation
    Autor Al Galidi, Rodaan / Aalders, Geertje
    Verlag Random House N.Y.
    Einband Fester Einband
    Erscheinungsjahr 2021
    Seitenangabe 144 S.
    Meldetext Noch nicht erschienen, November 2021
    Ausgabekennzeichen Englisch
    Coverlag Candlewick (Imprint/Brand)
    Artikelart Neu